SELAMAT DATANG.... WELCOME....

Terima kasih kerana sudi melayari blog saya yang tidak seberapa ini sekurang-kurangnya kita dapat berkongsi ilmu demi kebaikan anak didik kita. InsyaAllah

24 November 2010

AKTIVITI PENGAJARAN (UNTUK SEMUA MURID)

Aktiviti ini diterangkan kepada semua murid sebagai langkah permulaan
sebelum aktiviti mengikut aras murid dilakukan.

HASIL PEMBELAJARAN: Di akhir pengajaran dan pembelajaran, murid-
                                          murid dapat:
                    
                                                1. Membanding beza antara penuh, separuh penuh
                                                    dan kosong.
                                                2. Mengaplikasikan konsep penuh, separuh
                                                    penuh dan kosong dalam kehidupan seharian.

BAHAN BANTU MENGAJAR:


PROSEDUR:

1. Penerangan guru mengenai konsep penuh, separuh penuh dan kosong.


2. Guru menyediakan 3 botol mineral yang mempunyai saiz yang sama dan
    label berlainan.

BOTOL MINERAL


3. Guru menuang air ke dalam botol A sehingga penuh dan menerangkan
    konsep penuh kepada murid.

PENUH

BANDINGAN

4. Guru menuang air ke dalam botol B separuh penuh sahaja dan menerangkan
    konsep separuh penuh kepada murid.

SEPARUH PENUH

BANDINGAN

5. Selepas itu, guru menerangkan konsep kosong dengan tidak mengisi air
    ke dalam botol C.

KOSONG

6. Guru membuat rumusan tentang konsep-konsep tersebut.

RUMUSAN (BANDINGAN)



Tiada ulasan:

Catat Ulasan