SELAMAT DATANG.... WELCOME....

Terima kasih kerana sudi melayari blog saya yang tidak seberapa ini sekurang-kurangnya kita dapat berkongsi ilmu demi kebaikan anak didik kita. InsyaAllah

22 November 2010

STRATEGI PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN (MURID BERPENCAPAIAN RENDAH)



A.      Hasil Pembelajaran:   Pada akhir pelajaran, murid-murid dapat
                                           1. Menyukat isipadu cecair dengan menggunakan 
                                               unit-unit bukan piawai.
                                           2. Membuat perbandingan isipadu cecair yang 
                                               terdapat dalam setiap bekas.

B.      Bahan Bantu Mengajar:   1. Jug
                                                     2. Botol Mineral
                                                     3. Cawan Polistrin

C.      Strategi Pengajaran dan Pembelajaran :

1. Murid dibahagikan kepada 2 kumpulan di mana setiap kumpulan mewakili 
    4 orang murid.
2. Guru melantik seorang ketua bagi setiap kumpulan.
3. Guru mengedarkan satu jug dan satu botol mineral yang berisi air serta 12 biji 
    cawan polistrin kepada setiap kumpulan.
4. Guru bersoal jawab dengan murid berkaitan dengan isipadu air yang terdapat 
   di dalam bekas yang disediakan.
5. Guru memberi penerangan cara menjalankan aktiviti di mana murid secara 
    bergilir-gilir dikehendaki menuang air di dalam setiap bekas ke dalam cawan 
    polistrin.
6. Murid membilang bilangan cawan yang digunakan untuk mengisi setiap bekas 
    tersebut.
7. Ketua mencatat hasil dapatan daripada aktiviti yang dilakukan.



8. Guru membimbing murid membuat rumusan bekas yang banyak mengisi air.

D.      Lembaran Kerja :


Tiada ulasan:

Catat Ulasan